sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

HELDENDAAD VAN EEN WETHOUDER

leave a comment »

Ik wist niet goed wat ervan te denken. Las het Twitterbericht, door de Amsterdamse wethouder en PvdA-lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen, Pieter Hilhorst de wereld ingestuurd. Las het nog een keer: “In tram 7 heb ik 2 dames die racistisch werden uitgescholden, beschermd. Kreeg knal voor mijn kop. Met andere passagiers vent tram uitgezet”.
Ik dacht: Flink, maar waarom zet je het op Twitter? Hoe het zij, de reacties volgden elkaar snel op. Dat, met die knal viel wel mee, is de teneur. Een medepassagier had het incident op zijn mobiel gezet en naar Geen Stijl gestuurd.

Ik dacht: Waarom ben je de wethouder niet te hulpgeschoten?

Hoe het zij, ik had nu een beeld en kan zodoende concluderen: Die vent was stomdronken. Het is goed, best wel dapper dat de wethouder tussenbeide kwam. Goed voor zijn zelfbeeld. Goed als voorbeeld voor het land.

Toch geloof ik dat de heldendaad aan cachet verloren heeft doordat Pieter Hilhorst meende het zelf wereldkundig te moeten maken. Daarom een goede raad voor de Amsterdamse wethouder: Neem de volgende keer uw perswoordvoerder mee. Laat die de tegenwoordigheid van geest hebben het voorval op te nemen. Zorg voor een goede beeld- en geluidkwaliteit. Niet te goed natuurlijk, want het voorval moet wel echt zijn. Maak er een persbericht van. Zet het op film. En schakel de nieuwsrubrieken in. Succes verzekerd.

Written by sjonkritmeester

January 26, 2014 at 8:41 pm

Posted in Column

Leave a Reply

