sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

IK ZAG ILSE HEEL MOOI LIEDJE ZINGEN

leave a comment »

Wijs houden, is voor mij een crime. Met al die talentenprogramma’s heb ik nul komma nul. Minder nog zelfs. Weet alleen wat ik mooi vind en wat niet. De opera vind ik bombastisch. Ravels ‘Bolero’ leuk. Maar John Lennon, The Beatles zijn mijn favorieten. Van Simon and Garfunkel kan ik nog altijd genieten. En zo nu en dan komt er iets heel moois langs.

Het Eurovisiesongfestival loopt al weer meer dan vijftig jaar mee. Geen idee hoe het de Nederlandse fans gelukt is, maar het is toch knap hoe zij er elk jaar weer in slagen er een zaak van groot nationaal belang te maken. Anouk, Gordon en zelfs de Drie J’s deden mee. Ach, wat een geluk. Zappen is ook een kunst.

Niettemin zit mijn vrouw elk jaar in mei weer voor de tv. Waarom? Vraag ik elk jaar weer. “Ach, laat me toch. Ga naar je vrienden”.

Afin, dus keek ik naar De Wereld Draait Door. En zag Ilse de Lange en Waylon als ‘The Common Linnets’ het liedje ‘Calm After The Storm’ zingen.
Paul was kritisch, Claudia ook, De klassiek geschoolde Paul Witteman vond het saai, Cornald moet het allemaal nog maar zien, Recensent Hans Beerekamp van de kwaliteitskrant NRC Handelsblad waarschuwt voor weer een debacle.

En ik? Ik vind het liedje mooi. Heel mooi!
http://www.krantmeteenmening.nl

Written by sjonkritmeester

March 13, 2014 at 10:31 pm

Posted in Column

Leave a Reply

