sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

POLITIE ZOEKT VERWARDE MAN…, TOCH?

leave a comment »

Het alweer meer dan een maand geleden. En het moet gezegd, er zijn dagen dat ik niet aan haar denk. Wat er ook allemaal gebeurd is. De geweldige schaatssuccessen in Sotsji, Poetin en de Krim, het Maleisische toestel de MH 370, Ilse de Lange en gisteren nam Uli Hoeness mij zomaar even in beslag.

Eén politieke moord heeft Nederland gehad. Eén moord, op Pim Fortuyn en daarvan heeft de rechter ook nog eens gezegd dat die nou net niet politiek was. Dus, toen de arme Els Borst gevonden was, vermoord, toegetakeld, dacht ik aan een inbreker die betrapt was. Ik las over een verwarde man. En verdacht is ook het koppel dat in Duitsland gepakt is.

Els Borst hoefde haar wenkbrauwen maar op te trekken, vertelde haar vroegere D66-baas Hans van Mierlo. Waarmee hij maar wilde zeggen, Els Borst, een vrouw van gezag. Als minister was ze verantwoordelijk voor de invoering van de euthanasiewet. Haar woorden, het is volbracht, maakten de indruk in het kamp van de tegenstanders vanwege de verwijzing naar Jezus’ woorden voordat hij aan het Kruis vastgespijkerd werd. Zo boos waren de christelijke partijen dat ze een motie van wantrouwen indienden. Waarop de minister haar excuus aanbood.

Maar zoals staatssecretaris Teeven deze week al merkte, rust het verleden zelden. Terwijl ik mijn hoofd brak over de MH370 bracht dominee A.T. van Andel van de Hersteld Hervormde Gemeende licht in dat andere over dat andere mysterie. De Dominee weet dat God heeft gesproken nadat de Engels des Doods Hem zo had gekwetst.

Een verwarde man, las ik toch ergens. Raar is de God van hem in elk geval. Als ik van de politie was, zou ik heel snel ds. AT. Van Andel een bezoekje brengen. Hem streng ondervragen. Volgens mij weet de dominee meer af van de dood van de oud-minister.
http://www.krantmeteenmening.nl

Written by sjonkritmeester

March 14, 2014 at 8:30 pm

Posted in Column

Leave a Reply

