sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

HARDE WIND OP IJSSELMEER

leave a comment »

De voorspelling luidde: ‘Code Geel’. De duiders van het weer waarschuwden voor zware, gevaarlijke onweersbuien. Geen idee hoe het weer in Leeuwarden of Maastricht was, laat staan in Amsterdam. Maar waar ik woon, scheen het zonnetje. Was het heerlijk lopen met de hond. Het groeide en bloeide. De bomen worden al voorzichtig groen. Ik heb geen jas gezien.

Vandaag, aldus dezelfde duiders, moeten we het doen met flink lagere temperaturen. De maximum- temperatuur loopt uiteen van 9 graden vlak aan zee tot 12 in het zuidoosten van het land. Er staat een stevige westenwind. Boven land is de wind matig tot vrij krachtig boven land, aan de kust en op het IJsselmeer krachtig en mogelijk hard.

April 2014. Gisteravond begonnen de buien. Iets van de voorspelling kwam toch nog uit. Overigens heb ik een immens vertrouwen in de duiders van het weer. Voor vandaag heb ik een fietstocht gepland, toevallig in de buurt van het IJsselmeer. Dat wordt hard werken. Voor alle zekerheid neem ik mijn jas mee. Als ik maar geen windmolens tegenkom.
http://www.krantmeteenmening.nl

Written by sjonkritmeester

April 7, 2014 at 7:55 pm

Posted in Column

Leave a Reply

