sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

BREAKING NEWS UIT APELDOORN

leave a comment »

De Apeldoornse burgemeester Berends schreef gisteren mooie woorden over de democratische rechtsstaat die Nederland is. Waardig reageerde het merendeel van de bewoners dan ook op de bekendmaking dat Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, hun buurman wordt, past daarbij. Waarop de media massaal op Apeldoorn afstormden.

Maar heel slim om de brief te schrijven, daags voor de opening van het wereldkampioenschap voetbal. Want behalve Apeldoorn is alle aandacht gericht op Braziliё, Rio de Janeiro waar onze helden, uitverkorenen, morgen al de eer van het land mogen verdedigen.

Dus maak ik me op voor het naderende mediageweld. ‘Breaking News’ uit Apeldoorn: “Volkert van der G. staat nu voor Albert Heijn”. “Volkert van der G. drinkt kopje koffie”. Waarop Rio zich meldt: “Robin van Persie is door zijn enkels gegaan”. “Rode kaart voor Arjen Robben”. “Martins Indi scoort wondergoal”.

Intussen vraag ik me steeds vaker af, in wat voor land ik eigenlijk ben terechtgekomen?
http://www.krantmeteenmening.nl

Written by sjonkritmeester

June 11, 2014 at 8:22 pm

Posted in Column

Leave a Reply

