sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

ZET SNEIJDER OP DE BANK

leave a comment »

Het is 1-1. Maakte het land een week geleden nog gehakt van Johan Derksen na onze fantastische zege op wereldkampioen Spanje. Gisteren was het de beurt van De Snor om uit te halen. “Weliswaar hebben we van Australiё gewonnen. Het spel was desastreus. We zijn kansloos voor de cup”, blikte hij triomfantelijk de camera in.

VI-Oranje mag het in de kiezersgunst afleggen tegen de jongens van de publieke omroep, voor aanzitter Johan Derksen zal het een zorg zijn. Immers, zijn status als kenner staat op het spel. Anders dan zijn vrind Gijp volhardt hij in eerder ingenomen standpunten. De tactiek van het Nederlands elftal vindt hij prima. Wesley Sneijder is onvervangbaar. Louis van Gaal is een goede trainer, maar vreselijk als mens.

Maar goed, wie rekening houdt met dergelijke nuances moet niet meedoen aan een discussie over het Nederlandse elftal, terwijl de ene helft van het land alleen maar supporter wil zijn en de andere helft altijd wel iets aan te merken heeft.

Zeventien miljoen Nederlanders kletsen mee. Kritiek heb ik niet, al is het maar omdat ik vermoed dat Louis het een ietsiepietsie beter weet dan ik. Toch zou ik vanaf deze plek met kracht willen pleiten voor een drastische omzetting van het team. Ik herinner aan 1978, Argentiniё. Ook toen speelde Nederland in de poulefase tamelijk belabberd. Miste bezieling, elan.

Vandaar, Louis, alsjeblieft: Zet Veltman erin. De Vrij is te lief. Vervang De Guzman door Clasie. Laat Memphis Depay staan. Zet Wesley op de bank. Kies voor Wijnaldum en 4-3-3.

En ik voorspel gouden tijden voor Nederland. Kan die Snor mooi met pensioen.

Written by sjonkritmeester

June 19, 2014 at 11:01 pm

Posted in Column

Leave a Reply

