sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

ZELFS SYRIЁ LIJKT EVEN VER WEG

leave a comment »

Heerlijk vindt Volkskrantcolumnist Bert Wagendorp het. Het wereldkampioenschap voetbal is nog in volle gang. Kan hij zich weer in de Tour de France onderdompelen. Een paar weken ontsnappen aan de dagelijkse misère. Geen gezeur over zwaardere lasten of de participatiemaatschappij. Zelfs Syriё en Oekraïne lijken plotseling een eind uit de buurt, om maar niet te spreken van de vluchtelingen.

Ik begrijp Bert. Hoewel ik mezelf jaren geleden al heb beloofd dat ik me met alles wat ik heb, zal onttrekken aan de steeds weer terugkerende euforie zodra we verder reiken dan de eerste ronde, beleef ik het wereldvoetbalfeest in Braziliё met het grootste genoegen. Wie weet, maken we dit keer wel een kans. En stel dat Bauke zich in de Tour de France al direct naar voren werkt? Zijn Ronde van Zwitserlandvorm toont?

Ben wel benieuwd hoe ik deze week doorkom. Of ik me staande kan houden te midden van het geweld dat zijn hoogtepunt nog krijgen moet? Ik ken mezelf. Hoe harder de Jack van Gelders en Guido Lippens roepen dat alles zo geweldig en fantastisch is, hoe meer ik het gevoel zal krijgen dat het ook wel een onsje minder kan. Ben net één keer te vaak bedonderd om te geloven dat de beste altijd wint. Ook houd ik niet zo van het opgefokte nationalisme dat elke keer weer de kop op dreigt te steken. Heb iets tegen het gebral van de massa’s. Bovendien is er méér dan sport op deze wereld. Toch?
http://www.krantmeteenmening.nl

Written by sjonkritmeester

July 7, 2014 at 12:27 am

Posted in Column

Leave a Reply

