sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

PRIJS PECHTOLD ZAL VERDIEND ZIJN

leave a comment »

Premier Mark Rutte mag heer en meester zijn van het politieke strijdperk, het Nederlands Debatinstituut heeft D66-leider Alexander Pechtold uitgeroepen tot de beste debater van de Algemene Beschouwingen 2014. “Scherp in zijn formuleringen. Snel en effectief in zijn reacties”, aldus het juryrapport in de Volkskrant.

De debatprijs zal verdiend zijn. Immers, niet alleen Pechtold zelf acht het premierschap haalbaar. Ook voor de televisie doet hij het goed. De peilingen wijzen al jaren op de toenemende populariteit van de Democraten. Ontegenzeglijk kan een grote groep van jonge, hoogopgeleide, kansrijke Nederlanders zich in het D66-gedachtegoed vinden. Het was dan ook geen toeval dat de partij van Pechtold overtuigend scoorde bij de verkiezingen voor de gemeenteraad en het Europese Parlement. In Amsterdam verwezen zij de PvdA zelfs naar de oppositiebank.

Geen partij die zich zo openstelt voor het vrije marktdenken als D66. Die zo pal staat voor de Europese integratie, sociaaleconomische hervormingen, verlichting van de lasten, een nieuw belastingsysteem en een flexibele arbeidsmarkt.

Alexander Pechtold wint de Debatprijs 2014. Ik zal het juryrapport niet aanvechten. De overwegingen zijn helder. De uitslag is logisch. Het moet aan mij liggen. De D66-leider zal er niet van schrikken. Ik heb goed naar hem gekeken. Met sommige standpunten ben ik het eens, bij andere heb ik serieuze vragen. Punt is, ik vind de D66-leider erg ijdel, irritant en net iets te overtuigd van zichzelf. Mijn stem krijgt hij niet.
http://www.krantmeteenmening.nl

Written by sjonkritmeester

September 19, 2014 at 8:25 pm

Leave a Reply

