sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

DE FRIEZEN ZIJN ER KLAAR VOOR

leave a comment »

Kerstmis. Kerstgedachte. Mijn hoofd is leeg. Kan nergens op komen. Ja, liefde, geluk voor iedereen. Een beetje gemoedelijkheid. Eerlijkheid, rechtvaardigheid. Begrip voor elkaar. Vrede, vrijheid. Ik wil het allemaal.

Kerstmis. De statistieken mogen om het hardst beweren dat de wereld veiliger is dan ooit, er minder oorlogen zijn, minder doden door geweld. Ik weet het niet. De democratie die ik waardeer, is in het defensief. Zijn het niet de dictators, de fraudeurs, de opportunisten, dan is het wel het grote geld dat beschikt en beslist. Foute partijen en foute mensen zijn me net iets te populair.

Kerstmis. Bestaat God? Zoveel is zeker, een Derde Wereldoorlog komt er niet. De goede krachten winnen. De economie herstelt. De slechteriken plegen collectief zelfmoord. De participatiemaatschappij is een reden tot zorg. De Friezen zijn er trouwens klaar voor. De kans is groot. In januari of februari wordt Hij verreden.

Written by sjonkritmeester

December 23, 2014 at 11:12 pm

Posted in Column

Tagged with , ,

Leave a Reply

