sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

GEEFT KIEZER BRAM EEN KANS?

leave a comment »

Zou ik op mr. A. Moszkovicz, Bram voor bekenden, stemmen? Nee dus! Op de partij VoorNederland (VNL) waarvoor hij is aangezocht als lijsttrekker, al helemaal niet. Ach, het zal Bram een zorg zijn. Hij richt zich op de doelgroep van rechtse, klassiek-conservatief-liberale en eurosceptische kiezers.

Bram, dus. Gisteravond was de gevallen advocaat te gast bij Pauw. Geen idee wat hij te berde bracht. Toch betrapte ik me erop dat ik mijn oren spitste. Welbespraakt en nieuwswaardig is hij zeker. Maar dat wist ik al. Ook dat hij zich niet makkelijk laat vangen. Jammer dat hij zo met zijn ogen knippert. Maar à la, dat verhinderde hem niet in de rechtszaal indruk te maken.

Als politicus is Bram een ongeschreven blad. Ongetwijfeld is hij in staat de materie onder de knie te krijgen. Eigenlijk doet het er allemaal niet toe. De grote vraag is of een man die zo gevallen is, de kans krijgt zich te herpakken. Het Tweede Kamerlid Joram van Klaveren denkt van wel. Ikzelf ben er vrij zeker van dat de oud-paladijn van de PVV zich schromelijk vergist. Of zou het hem alleen gaan om de naamsbekendheid van zijn club?

Written by sjonkritmeester

April 21, 2015 at 10:28 pm

Posted in Column

Tagged with , ,

Leave a Reply

