sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

EEN PRACHTIG PLAN IS IN DE MAAK

leave a comment »

Ik hoop dat ik me vergis. Het is een prachtige zonovergoten dag, met een draaiende wind die de klimmende temperatuut dragelijk maakt. Een nieuw fantastisch belastingplan is in de maak. De economische cijfers zijn boven verwachting. Premier Rutte bedankt met name de ondernemers die zich zo voor Nederland inzetten.

Het is zo’n dag waarop de zorgen vervagen. De VS sturen nog eens 450 militairen naar Irak nadat zijn militaire adviseurs waarschuwden dat de huidige strategie onvoldoende is om IS te verslaan. De Russische president Poetin laat in Rome de paus en de Italiaanse premier Renzi een uur lang wachten. Het is duidelijk, hij moet koken van woede nu de G7 meer sancties in het vooruitzicht hebben gesteld vanwege Oekraїne. Dit is zijn revanche. “Dit zal hen leren. Черт, ik sta in mijn recht. Oekraїne is trouwens Russisch”.

Een prachtige dag dus. Nogmaals, ik hoop dat ik me vergis. Morgen vecht het Nederlandse mannenelftal in Letland voor zijn laatste kans op directe plaatsing voor de Europese kampioenschappen in Frankrijk, volgend jaar. Maar de opstelling zint me niet.

Written by sjonkritmeester

June 11, 2015 at 12:24 am

Leave a Reply

