sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

ALSOF IK ME IN DE RADIOHEL BEVIND

leave a comment »

Er schijnt weer eens iets mis te zijn met Radio 1. “Te weinig luisteraars”, las ik ergens. Dus hebben de radiobazen de programmering maar weer eens omgegooid. De luisteraars mogen massaal wegvluchten, in het Hilversumse twijfelen ze niet. Nog sneller moet het, en spannender, natuurlijk. Met meer nieuws. En sport. Veel sport. Nog meer sport.

Ik zou graag de radiobazen op andere gedachten brengen. Maar ik heb niet de illusie dat ze naar me zullen luisteren. Immers, heb ik me laten vertellen, de bazen redeneren aldus: “De trouwe luisteraars luisteren toch wel. Wij moeten ons richten op de liefhebbers van het snelle nieuws, van sport. Het moet ook leuk zijn, met veel gelach in de studio. Met een soort van discjockey-presentator erbij, iemand die luisteraars afblaft en Mart Smeets voor de duiding.

Toegegeven, de radiodag had ik toch al opgegeven, maar ‘s avond kwamen er best aardige programma’s langs. Zo herinner ik me het dagelijkse interview, de buitenlandrubriek, iets met politiek, en Koen Verbraak op de zondagavond.

Een week pas is het nieuwe jaar oud. Van 20.30 tot 23.00 uur biedt Radio 1 nu sport, afgewisseld met persoonlijke gesprekken en actualiteit. 2015 was best een zwaar jaar, maar lijkt toch alweer een eeuwigheid geleden. Ik moet het anders zeggen. Het is alsof ik in de radiohel ben terechtgekomen.
http://www.krantmeteenmening.nl

Written by sjonkritmeester

January 7, 2016 at 12:07 am

Posted in Column

Tagged with , , ,

Leave a Reply

