sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

DIT KEER LIET IK GEEN TRAAN VALLEN

leave a comment »

Ik hou wel van dat soort programma’s: Hello Goodbye, Familiediner en Het mooiste meisje van de klas. Vraag me niet waarom, maar ik heb al heel wat zakdoeken verbruikt. Geef me emotietelevisie en de tranen hobbelen langs mijn wangen.

Eerlijk gezegd, dacht ik te zijn uitgekeken op Het mooiste meisje van de klas. Mooie meisjes zijn het, daar niet van, ook van binnen. Alleen waren er wat veel modellentypes bij. Maar gisteravond ging ik weer voor de bijl. Helena van Engelen uit Maarheeze in Noord-Brabant kwam langs. Ze is geen 20 meer, zelfs geen 30. Dik in de zestig moet ze zijn. Het mooiste meisje van de klas. Jazeker, maar geen modellentype. Twee keer getrouwd, twee keer gescheiden. Twee kinderen en een grote liefde die wreed werd afgebroken. Ze heeft wat geld en blijkt ontvankelijk voor bliksemschichten.

Vijftien jaar geleden Helena liet alles achter zich, ging naar Peru, kocht een stuk grond om er een dorp met alle faciliteiten te bouwen voor straatkinderen, getraumatiseerde kinderen, misbruikte kinderen.

Misschien vertekent het programma iets. Maar ik kon er niets aan doen. Dit keer heb ik geen traan gelaten, zó onder de indruk was ik. De namen Karl Marx en Jean-Jacques Rousseau drongen zich op. Mannen weliswaar, maar wel mannen die net als Helena uit Brabant hun kinderen hebben achtergelaten om iets heel groots te verrichten.
http://www.krantmeteenmening.nl

Written by sjonkritmeester

January 30, 2016 at 12:10 am

Leave a Reply

