sjonkritmeesterjournalist

Ik duid de politiek in Nederland, Europa, VS en M.O.

MEER RUIMTE IS ER VANAVOND NIET

leave a comment »

Ach, 4 mei. Twee minuten stilte. Regenbuien, koude en zwoele lenteavonden heb ik doorstaan. De stilte van het bos, het ruisen van de zee, die ene kuch, het huilende kind, de blaffende hond en zelfs de schreeuw of wat het ook is, voelen elke keer weer weldadig aan terwijl de chaos van gedachten door mijn hoofd woelt.

De chaos die bij die ene oorlog hoort, en nog altijd het verhaal van mijn moeder is, met daarin een hoofdrol voor mijn vader, haar ouders en neefje Freddy. Gerrit Jan van der Veen en Bernardus IJzerdraad komen regelmatig terug, net als Vlucht over vier grenzen, Montreux, Stella, D-Day, Govert Pits, onze bevrijders en de mannen van de Prinses Irene Brigade natuurlijk.

En duizendmaal sorry, maar meer ruimte is er vanavond niet, zelfs niet na zoveel jaar.
http://www.krantmeteenmening.nl

Written by sjonkritmeester

May 4, 2016 at 12:24 am

Posted in Column

Tagged with ,

Leave a Reply

